De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

måndag 12 januari 2015

På väg hem

På väg hem från Stockholm efter en endagsinsats. På tåget en c-uppsats att läsa och kommentera. Det känns bra att jag inte ännu hunnit bli en främling i min egen stad. Sådant märks på att jag kan springa på en kompis på gatan och hinna sitta ner med en annan mellan det som ska göras. Och att läsa Dagens Nyheter där den ges ut är också en poäng. I trelleborgaren Jesper Högströms (i alla fall håller han på Trelleborg) recension av malmöiten Eklunds och ny-österlenaren Knausgårds brevväxling om fotbolls-VM framstår den som precis så poänglös som jag var rädd för att den kunde vara. Effekten blir bara så mycket starkare när man läser recensionen i Stockholm än när man gör det i Lund. Men så är det också den bästa recensionen jag läst på länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar