De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

måndag 1 oktober 2012

Korrigering och Medicon Village igen

För några dagar sedan, 27 september, skrev jag att rektor ville begränsa myndighetskapitalet för att täppa till hålen i MAX IV budget. Det var korrekt, men redan när jag skrev det hade rektor backat från planerna efter möte med dekanerna, allt enligt Sydsvenskan som ju är källan till all visdom i dessa frågor.

Som alla intresserade redan sett har samma tidning också meddelat oss om de frustrerade medicinarna som inte kan flytta eftersom det inte är glasklart vilka villkor som gäller i hyresavtalen i Medicon Village. Enligt dekanen räknar de fortfarande på det, fast längre ned i artikeln förstår man att det nog inte går att räkna eftersom randvillkoren är okända. I alla fall kan man konstatera att det som Sydsvenskan skrev i december 2011 inte stämmer, att cancerforskarna skulle flytta in successivt under 2012. Året närmar sig sitt slut och ännu har de inte ens skrivit kontrakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar