De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

fredag 2 mars 2012

Puffen

Har haft lite med Pufendorf-institutet att göra och just nu är det sökomgång med teman och studiegrupper för 2012/13. Häromdagen fick jag frågan från en kollega om urvalsprocessen för temaansökningar. Det visade sig att hon inte riktigt visste om hon var med på en temaansökan eller inte. Eftersom hon anmält intresse till huvudsökande och sedan inte hört mycket mer, inte ens sett den slutliga ansökan, kom vi överens om att hon förmodligen inte var med annat än möjligen som associerad. Det intressanta är på vilket löst sätt vissa temaansökningar till Pufendorf tydligen kan komma till. Jag trodde att det krävdes i alla fall några möten med intresserade och en ansökan som i alla fall de som stod med på hade läst, kommenterat och godkänt. Kanske är det också så, men möjligen inte i riktigt alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar