De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

tisdag 6 mars 2012

Processer

Är med på en ansökan till en wallenbergstiftelserna som måste okeyas av rektor och det visar sig vara en underlig process. Beskedet har tidigare varit att man skriver en letter of intent som skickas in till en administratör som sedan senast 5 mars anger om rektor är villig att stödja ansökan eller inte. Får man stöd får man arbeta vidare med fullständig ansökan som ska in i slutet av mars. Fair enough. Den ansökan jag deltar i skickades in och vi fick positivt svar redan förra veckan, cirka sista februari, och går nu vidare med att skriva en hel ansökan som vi utgår kommer att stödjas av universitetsledningen. Så långt allt gott och väl.

Men så träffade jag en kollega i fredags som berättade att han har kallats till ett möte idag, 6 mars, för att diskutera de tjugotalet letter of intents som skickats in med anledning av utlysningarna i de aktuella wallenbergstiftelserna. Då blev jag lite undrande. Varför ska de träffas dagen efter det datum då besked senast var utlovat från universitetsledningen? Har alla tjugo fått OK denna första omgång och urvalet sker senare, vilket i så fall innebär att ett stort antal grupper arbetar helt i onödan med fullständiga ansökningar. Eller bedömdes den ansökan som jag är med i som så behjärtansvärd att vi fick carte blanche att gå vidare oavsett hur diskussionerna på mötet 6 mars faller ut? Processen som förra veckan verkade glasklar och genomtydlig har med ens blivit ett mysterium. Jag sa i alla fall åt min kollega att genast höra av sig om det visar sig att vår ansökan inte alls går vidare så att vi i alla fall slipper göra massa arbete i onödan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar