De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

tisdag 28 februari 2012

Styrelsemöte

Usch, styrelsemöte igår. Det var framför allt en punkt som jag ville ha ändring på och fick väl också delvis det till slut även om det satt långt inne. Det handlade om en utlysning av gemensamma medel där förslaget från ordf. var att förslag från kostnadsställen med underskott skulle prioriteras. Jag ansåg att det inte borde finnas några ekonomiskt motiverade prioriteringar eftersom det i första hand borde vara förslagens kvalitet som skulle bedömas och inget annat. Här kom flera in och försökte rädda ordförandes skrivning trots att de egentligen saknade argument. Till slut fick jag bort prioriteringen, men istället skulle de som hade myndighetskapital motivera varför förslaget inte kunde belasta myndighetskapitalet istället för dessa gemensamma medel. Så fick det bli... Men jag lärde mig att det finns ett allmänt motstånd att frångå lagda förslag och det är något jag inte upplevt tidigare i styrelser. Mycket intressant och viktigt att minnas för framtiden.

1 kommentar:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera