De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets e

De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt  Lunds universitets e
De åsikter som uttrycks här är mina egna och representerar inte på något sätt Lunds universitets eller någon annan myndighets ställningstaganden.

torsdag 2 februari 2012

Akademihemman

Fick av en händelse igår höra att en av universitetets stiftelser, Akademihemman som äger och förvaltar gästforskarbostäder och en del annat som Pufendorfinstitutet, kan komma att bolagiseras. När jag sedan söker information hittar jag ingenting. Jag tror denna stiftelse är en av de minst kända här i Lund, en har ändå som taxerad förmögenhet 72 miljoner, förmodligen i fastigheter som då kan vara betydligt större än angivna värdet på papperet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar